LG Optimus PAD İncelemesi

Posted: Mayıs 4, 2011 in Uncategorized
Etiketler:, , , ,

Geçtiğimiz gün uzun zamandır görüşemediğim yakın bir arkadaşım beni aradı ve bir ürün lansmanına davet etti. Önce pek gitmek istemedim;  zira bu tür organizasyonlar benim için biraz sıkıcı oluyor. Daha sonra Suada’da olduğunu öğrenince fikrimi hemen değiştirdim, hem işten biraz nefes alıp boğaz havası almak iyi gelecekti hem de Suada’ya uzun zamandır gitmiyordum. Gerçekten çok güzel bir yer, boğaz resmen ayaklarınızın altında.
Akşam saat 7 sularında Suada’ya vardığımızda hava maalesef beklediğim gibi değildi; kapalı, rüzgarlı ve soğuk. Lansmanı yapılan ürün de sanayi tipi klimaymış, bu havanın üzerine tam oldu yani! Soğuk da olsa dışarda şaraplarımızı yudumlarken boğazın keyfini çıkardık. Görüşmeyeli uzun zaman olan arkadaşımla muhabbet de iyi geldi doğrusu.

Yaklaşık bir saat sonra insanlar yavaş yavaş içeriye doğru girmeye başladı, biz de en arkadan kapıya doğru ilerlemeye başladık. Bu sırada arkama doğru baktığımda birisinin bir tablet bilgisayar ile en arkadan insanların fotoğrafını çektiğini ya da insanları videoya aldığını farkettim. Biraz daha dikkatli baktığımda tablet bilgisayarın ne iPad ne de Galaxy Tab olduğunu anladım. Hatta cihazın arkasında “Google” yazıyordu, bir an Google işleri bayağı ilerletmiş artık tablet bilgisayar mı üretiyor diye düşünmeden edemedim.

İçeri girip yerlerimize oturduğumuzda tanıtım yavaş yavaş başlıyordu. Suada’nın bu kısmına daha önce girmemiştim, içerisi de gerçekten mükemmel. Denize nazır ve denize bakan tarafı zemine kadar cam olan bir konferans salonu düşünün, evet aynen öyle. Etrafı incelerken daha önce gördüğüm kişi halen tablet bilgisayarı ile etrafı çekiyordu. Dayanamadım, gidip cihazın ne olduğunu soracaktım.
Sordum ve öğrendim ki, tablet bilgisayarın markası LG imiş. LG’nin tablet bilgisayarı olduğunu bilmiyordum, zaten henüz Türkiye’de satışa sunulmamış sadece LG Türkiye’ye bir kaç örnek gitmiş. iPad’i stoklarda bulamayan, bulsam da pahalı olduğunu düşünen ve etrafımdan aldığım duyumlar nedeniyle Galaxy Tab’a soğuk bakan ben tabii ki LG’nin bu cihazını merak etmiştim.

Konuştuğum kişi cihazın resmi adının LG Optimus Pad olduğunu söyledi. Arkasında gördüğüm Google amblemi cihazın Google ile birlikte üretildiğini gösteriyormuş, iki firma için de yararlı bir ortaklık olacağı şüphesiz. Cihazı incelemek için elime aldığımda ilk olarak tutuşu çok hoşuma gitti. iPad’i tek ellle tutmak imkansıza yakındı, Galaxy Tab ise bir tablet bilgisayardan çok büyük boyutlu bir cep telefonu gibi duruyordu ama LG Optimus Pad’in bu ikisinin arasındaki boyutları ile hem tek elle rahat tutulabilen hem de ergonomik bir yapısı var. Ağırlığı ise iPad’e yakın, ama ondan hissedilir derecede daha hafif. 1280×768 Capacitive ekran ile hem iPad hem de Galaxy Tab’den daha yüksek çözünürlük üretiyor hem de dokunmatik hassasiyeti mükemmel. İçerisine 1GHz çift çekirdekli işlemci koymuşlar bu sayede cihaz gerçekten ekran geçişleri hızlı, birden fazla uygulama çalıştırıldığı zaman (multitasking) dahi performansından ödün vermiyor. İşletim sistemi olarak Honeycomb’lu Android 3.0 versiyonunu kullanıyor ve bu dünyada bir ilk. Şu an kullanılan en yüksek versiyon olan Android 2.2 deki buglar düzeltilmiş ve özellikle flash uygulamalar ve browser hızı bazında büyük ilerlemeler kaydedilmiş.

LG Optimus Pad’in arayüzü gerçekten çok kullanışlı. Aynı bir notebook gibi altta sistem barı, yukarda hareket barı ve masaüstünde arayüzü simgeleri var. Gayet kullanışlı, öğrenmesi kolay ve hızlı bir arayüz tasarlamışlar. Multitasking yaparken çalışan pencereler kibrit kutusu büyüklüğünde ekranda çıkıyor ve bu şekilde görsellik ve kullanışlılık önplana çıkmış. Sizi karşılayan homescreen sağa ve sola kaydırılabilen 5 parça halinde, bu sayede arayüzü kendi zevkinize göre ayarlayıp cihazda bulunan her özelliği tek bir tıklama uzaklığına koyabiliyorsunuz. Bunların haricinde web browserı da çok başarılı, özellikle Google kaynaklı uygulamalarda (Gmail, Google Maps, Google eBooks, Google Talk…) büyük arayüz değişimleri yapılmış ve kullanımları hem ayrıntılılaştırılıp hem de kolaylaştırılmış.

Beni en çok hayrete düşüren özelliğini en sona bıraktım. LG Optimus Pad ile 3D video çekebiliyorsunuz! Cihazın arka yüzeyinde 2 adet 5’er megapiksellik stereoscopic kameralar bulunuyor ve bu sayede yanınızda kolayca taşıyabileceğiniz bir tablet bilgisayar ile 3 boyutlu video çekme şansınız var. 3D televizyonların giderek yaygınlaşması ile birlikte 3D video çekebilen bir cihaza sahip olmak gerçekten çok önemli bir ihtiyaç olacak gibi görünüyor. Ayrıca cihazda flaş da bulunuyor ve karanlık ortamlarda resim çekebiliyorsunuz, kamera kalitesi de gayet iyi.

Yaklaşık yarım saatlik bir incelemeden sonra LG Optimus Pad’i gerçekten çok beğendiğimi söylemeliyim. Bu cihaz Türkiye’de piyasaya çıkana kadar başka bir tablet almaya kalkışmayacağım. Kesinlikle beklemeye değer, iPad’e hem yazılımsal olarak hem de donanımsal özellikleriyle çok ciddi bir rakip ve en önemlisi 3D video çekebilmesi bu cihazı rakiplerinden çok ileri çıkartıyor. Türkiye’ye tahmini giriş tarihini ise arkadaş “1 ay içerisinde” olarak belirtti. Satış fiyatı konusunda bir bilgisi yokmuş ama cazip bir fiyatla piyasada olacağına inanıyor.

Ben cihaza dalmışken lansman devam ediyordu, zaten fazlasıyla detaylı ve açıkçası biraz sıkıcı bir tanıtımdı. Yemeklerimizi yiyip ordan ayrıldığımızda yağmur yağıyordu. Hava beklediğim gibi değildi açıkçası ama LG Optimus Pad’in özellikleri de aynı böyleydi!

Smart Phone TÜRKİYE

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

Yorumlar
  1. nurullah diyor ki:

    gercktennn cok güzell bişey bu tebrık ederımm sizleri

Bir Cevap Yazın

